2025 HONDA CUV e - Premium Motors de Motorsuper Apeldoorn
Menu
  1. Home
  2. Over ons
  3. Occasions
  4. Honda
  5. Kawasaki
  6. Werkplaats
  7. Hyperpro
  8. Bagster
  9. Nieuws
  10. Contact

Nieuws

2025 HONDA CUV e

1. Introductie

Na de komst van de EM1 e: elektrische bromfiets (modeljaar 23) is de CUV e: Honda's tweede elektrische tweewieler voor klanten in Europa. Het is weer een stap voorwaarts in Honda's plan om tegen 2025 wereldwijd 10 of meer elektrische tweewielers te introduceren en om op langere termijn CO2-neutraliteit te bereiken voor het motorfietsengamma in de jaren 2040. De letters CUV zijn al eerder verschenen op een Honda voertuig - 30 jaar geleden om precies te zijn. De oorspronkelijke CUV ES - Clean Urban Vehicle Electric Scooter - was een model voor de Japanse markt dat in 1994 op de markt kwam. De CUV e: is een Clean Urban Vehicle dat klaar is voor de dag van vandaag. En waar de EM1 e: perfect is voor ritjes naar school en terug, heeft de CUV e: een aanzienlijk meer 'volwassen' potentieel, met zijdezachte acceleratie en een topsnelheid die erg lijkt op die van een 125cc-scooter met verbrandingsmotor (ICE). Met lokale wetgeving rond parkeren in steden in heel Europa die de parameters van ICE-gebruik verandert, is het stedelijke mobiliteitslandschap aan het veranderen - en de CUV e: is het perfecte voertuig om die vroege forenzen aan te trekken die hun traditionele scooter willen inruilen, of die het leven op twee wielen voor het eerst willen proberen. Slim vormgegeven, volledig uitgerust en volledig verbonden - de CUV e: loopt vooruit op de ontwikkelingen. Het is duidelijk een EV, maar tegelijkertijd een full-size Honda scooter met alle praktische mogelijkheden en gemak van dien.
 

2. Modeloverzicht

Dubbele, verwisselbare 48V/1,3kW Honda Mobile Power Pack e: accu's vormen het hart van de CUV e: en leveren de stroom voor de 6kW E-Drive zijmotor. De topsnelheid is 83 km/u met een actieradius van 80,7 km*. Reverse Assist helpt bij het parkeren in en uit krappe ruimtes. Drie rijmodi - SPORT, STANDARD en ECON - zorgen voor volledige, uitgebalanceerde of 'zachtere' prestaties, wat natuurlijk van invloed is op de actieradius. Het strakke, moderne design is ongecompliceerd en heeft een vlakke vloer. Alle verlichting is premium LED. Er is een klein binnenvak in de kuip, waterdichte ruimte onder het zadel voor allerlei spullen en een USB-C oplaadaansluiting. Een 5-inch TFT is standaard op de basismodellen, terwijl Roadsync Duo-modellen een volledig geconnecteerd 7-inch TFT hebben die navigatie biedt plus vele andere functies, evenals EV-specifieke informatie met betrekking tot route- en oplaadopties. De motor wordt bediend via de handige Smart Key. Het chassis bestaat uit een stalen onderframe, 31 mm telescoopvorken en dubbele achterschokdempers, met 12 inch wielen en schijf-/ trommelrem. Een achterdrager maakt deel uit van de uitrusting. Net als de EM1 e: zal de CUV e: samen met het Honda Mobile Power Pack e: en de lader voor klanten beschikbaar zijn op basis van een lease-, huur-, koop- of abonnementsregeling, afhankelijk van het land. Originele Honda-accessoires zijn onder andere Smart Key/conventionele topkoffers, een windscherm en handbeschermers.

De 2025 CUV e: zal verkrijgbaar zijn in de volgende kleuropties:

  • Pearl Jubilee White
  • Matte Gunpowder Black Metallic
  • Premium Silver Metallic
     

3.1 Batterij & lader

  • Potentiële topsnelheid van 83 km/u, actieradius 80,7 km* (WMTC-modus)
  • 2 x 48V/1,3kWh Honda Mobile Power Pack e:
  • E-Drive zijmotor van 6 kW voor pittige prestaties
  • 6 uur oplaadtijd van 0-100%, 3 uur 0-75% (elke batterij)
  • Achteruitrijhulpfunctie voor extra gebruiksgemak

Een E-Drive (tot 6 kW) zijmotor laat het achterwiel draaien via een onderhoudsarme tandwielaandrijving. De CUV e: wordt aangedreven door een paar 48V Honda Mobile Power Pack e: - de EM1 e: gebruikt er één - lithium-ion units die door Honda zelf zijn ontwikkeld met dezelfde niet aflatende focus op duurzaamheid, betrouwbaarheid en kwaliteit waar de verbrandingsmotoren van Honda al lang om bekend staan.

Het gebruik van twee powerpacks zorgt voor een stevige acceleratie en een nuttige topsnelheid van 83 km/u. Er zijn drie rijmodi beschikbaar voor een breed scala aan scenario's.

  • STANDARD-modus: Levert een vermogenskarakteristiek die iedereen met gemak aankan. Voor rijden in balans tussen vermogen en volledige actieradius.
  • SPORT-modus: De krachtigste modus voor een sterkere acceleratie en een goede gasrespons die uniek is voor een EV.
  • ECON-modus: Produceert een meer gematigde en gemakkelijk te hanteren karakteristiek. Voor een langer volledig batterijbereik dan de andere modi.

Interne tests van Honda, in WMTC-modus, hebben geresulteerd in een actieradius van 80,7 km.

De CUV e: kan ook een helling van 13° beklimmen, vanuit stilstand met passagier en 30 kg bagage. De achteruitrijhulp maakt op- en afstappen in een garage gemakkelijk en helpt bij het manoeuvreren in krappe parkeerplekken in de stad. Honda Mobile Power Pack e: zijn verwisselbare units en kunnen gemakkelijk uit de CUV e: worden gehaald om thuis op te laden. De bediening is eenvoudig: de lader, compleet met luchtgekoelde ventilator, werkt op een éénfasige AC100-240V huishoudelijke bron en produceert maximaal 270W. LED-indicatoren tonen de laadstatus in vier segmenten. De Honda Mobile Power Pack e: weegt zelf ongeveer 10 kg en kan eenvoudig gedragen en vervangen worden dankzij een makkelijk handvat. Het is bestand tegen verschillende temperaturen, vochtigheidsniveaus, schokken en trillingen. Van nul tot maximaal is de oplaadtijd ongeveer 6 uur; tot 75% is slechts 3 uur nodig. Honda's befaamde duurzaamheid betekent dat de Honda Mobile Power Pack e: meer dan 2.500 keer kan worden opgeladen (interne testomstandigheden).

3.2 Styling & uitrusting

  • Eenvoudig, eigentijds design met vlakke vloer
  • 5-inch of volledig geconnecteerd 7-inch TFT-scherm met RoadSync Duo-functionaliteit
  • Binnenvak in de kuip, USB-C-aansluiting en opbergruimte onder het zadel
  • Smart Key-bediening
  • Standaard achterdrager/passagiershandvat

Een Honda-scooter door en door - maar ook een EV. De CUV e: heeft een slim, eenvoudig ontwerp dat zijn moderniteit en verschil markeert dankzij een klassiek silhouet met details die helemaal van deze tijd zijn. Volledige LED-verlichting is een premium touch, maar het praktische aspect is niet vergeten; het vlakke vloeroppervlak (210 mm diep) biedt gemakkelijke toegang tot op- en afstappen en extra laadruimte. Er is een handig binnenvak in de voorkuip, een USB-C aansluiting en opbergruimte voor waterdichte spullen onder het zadel. Een achterdrager/passagiershandvat behoort ook tot de standaarduitrusting. Het 5-inch TFT-scherm is speciaal ontworpen voor de CUV e: en is standaard op het instapmodel. Op het beter uitgeruste model biedt het 7-inch scherm een rijke, boeiende ervaring tijdens het rijden - met minimale afleiding - en het biedt turn-by-turn EV-specifieke routeplanning, muziek en oproepen. En om de stress tijdens de reis weg te nemen, biedt de nieuwe Honda RoadSync Duo interface ook slimme weersvoorspellingen, informatie over oplaadstations in de buurt, veiligheidswaarschuwingen, antidiefstal en realtime tracking. Een kenmerk uit Honda's premium scooterprogramma is de Smart Key-bediening; de bestuurder hoeft de Smart Key alleen maar in zijn zak te steken en hij kan vertrekken.

3.3 Chassis

  • Robuust stalen onderframe
  • 31 mm telescopische voorvork, dubbele achterschokdempers
  • 12-inch voor- en achterwiel
  • Schijfrem voor/ trommelrem achter

De CUV e: is ontworpen om licht, wendbaar en gemakkelijk hanteerbaar te zijn voor alle rijders - van complete beginnelingen tot en met pro’s - iets waar Honda veel ervaring mee heeft. De zadelhoogte is een zeer beheersbare 766 mm, met een vloerhoogte van 270 mm. Een eenvoudig stalen onderframe zorgt voor een stevige basis. De wielbasis bedraagt 1.310 mm, met een balhoofdhoek en naloop van 26°/79 mm; de totale afmetingen zijn vergelijkbaar met die van een SH Mode 125. De draaicirkel is een verpletterende 1,9 m en de grondspeling is 210 mm. Het rijklaargewicht is 120 kg. De 31 mm telescoopvork is gekoppeld aan een dubbele achterschokdemper. De wielen zijn 12 inch voor en achter. Remmen gebeurt via een 190mm schijf/enkelzuigerremklauw voor en 110mm trommelrem achter, gekoppeld door het Combined Braking System (CBS). Wanneer de achterrem wordt geactiveerd, verdeelt CBS de remkracht over de voorremklauw.
 

3.4 Honda RoadSync Duo®

Honda RoadSync Duo® is een baanbrekende service die zijn Europese debuut maakt op de CUV e:. Het systeem verbindt je voertuig en smartphone naadloos via Bluetooth en stelt gebruikers in staat om navigatie te gebruiken, handsfree te bellen en muziek af te spelen. Dankzij de intuïtieve bediening via de linker stuurschakelaar kunnen gebruikers zich op de weg blijven concentreren. De navigatiefunctie neemt zorgen weg over het reizen op een elektrische motorfiets/scooter door te berekenen of de resterende accu voldoende is om de eindbestemming te bereiken en biedt optimale routebegeleiding als de reis mogelijk is. Daarnaast worden handsfree bellen en het afspelen van muziek soepel beheerd, waarbij het display de naam van de beller, de titel van het nummer en de artiest toont, voor nog meer gemak. Afhankelijk van de rijmodus (Standard, Eco, Sport) verandert de kleur van het TFT-display, wat de rijervaring verbetert met een aantrekkelijker display. Het grootste voordeel van Honda RoadSync Duo® is dat het ook na aankoop blijft evolueren. Dankzij OTA software-updates hebben rijders altijd toegang tot de nieuwste functies.

4. Accessoires

Originele Honda-accessoires zijn kant-en-klaar voor de CUV e: en omvatten:

  • 45L Smart topkoffer
  • 35L Smart topkoffer
  • 35L topkoffer
  • Windscherm
  • Handbeschermers
  • Alarmkit
Print
Author: Lenie Mulder
0 Comments

Categories: Nieuws, Honda nieuwsNumber of views: 247

Tags:

Theme picker